Sunday, March 08, 2009

VoTe FoR HPA !



HPA menjadi alternatif penting dalam menjayakan usaha pemboikotan barangan Yahudi dan sekutunya!



TURN TO MUSLIM'S PRODUCT

AGAK LAMA saya tidak menulis entri baru.

Alhamdulillah, semangat berkobar - kobar semula hendak mengaktifkan diri dalam dunia blogger.

Dimulakan dengan promosi barangan HPA.

...sssSSShhh.... Dalam diam - diam, HPA kini berjaya meluaskan pasarannya di dalam negeri serta negara sekitarnya seperti Indonesia dan Brunei Darussalam. Ia bukan sahaja syarikat 100% milik bumiputra Muslim malahan terkenal sebagai syarikat jualan langsung yang memiliki panel syariah tersendiri.

HPA SDN. BHD memiliki kepakaran sebagai pengeluar dan pengedar produk muslim dan halal berasaskan herba tempatan, selain mempunyai rangkaian pengedar yang mahir dalam perawatan holistik.

PENGUMUMAN PENTING KEPADA SELURUH UMAT ISLAM :

sila layari http://www.hpa.com.my

untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai produk harian keluaran HPA yang dijamin halal dan berkualiti, insya'ALLAH.

ISU yang ingin saya ketengahkan di sini sebenarnya adalah mengenai kesedaran masyarakat islam tentang barangan halal yang ada di pasaran.

Hal ini sesungguhnya semakin dilupakan oleh ramai orang apatahlagi era kini dihuni oleh kebanyakan manusia yang suka menghalalkan cara demi matlamat peribadi yang ingin dicapai. Ada penjual yang suka mengaut keuntungan yang lebih tidak mengendahkan kebajikan umat islam sehingga sanggup menipu dan menjual barangan yang mengandungi bahan haram bagi umat islam.

Umat islam tidak sepatutnya tunduk dan mengikut saja arus kemodenan yang ada sehingga mengabaikan hukum yang telah Allah S.W.T tetapkan.

Adalah menjadi kewajipan untuk umat islam memelihara diri daripada perkara - perkara syubhah, perkara - perkara haram seperti yang termaktub dalam AL-quran.
"Bukannya asyik menyibukkan diri,.... membahaskan perlembagaan dan peraturan negara tetapi PATUT LEBIH PEKA DENGAN KANDUNGAN AL- QURAN"

Bagi memastikan umat islam terjamin kebajikannya, dan mendapat ketenangan menggunakan produk harian yang halal serta berkualiti, adalah menjadi kewajipan untuk kita menyokong saudara muslim kita yang berusaha menyediakan alternatif dengan membuka perusahaan seperti HPA ( Herba Penawar Al-Wahida ).


PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB BERSAMA.
Tersentuh dan terkesan hati saya apabila membaca berulangkali slogan HPA. Atas kesedaran yang dikurniakan ALLAH S.W.T, saya menulis sesuatu berkaitan HPA dalam entri kali ini. Marilah kita bersama - sama menggunakan barangan halal HPA dan tolong sebarkan kepada semua saudara muslim kita.

Bukan sahaja sokongan kepada HPA, semua saudara Muslim yang membuka perusahaan yang halal perlu kita beri sokongan mental dan fizikal.
MAri KIta MAju BErsama.
Wallahu'alam.

BERSATU MEMBENTUK KHILAFAH ISLAMIYYAH



0 comments: