Wednesday, October 29, 2008

mencontohi dia



Mencontohi dia..
Yang tidak menyentuh baranganku, hakku tanpa izinku walaupun telah berkali – kali ku pesan agar menganggap baranganku, hartaku seperti kepunyaannya. Pinjamlah, gunalah dengan tenang dan sebaiknya.. alahai sahabat kesayanganku. Bertuahnya daku memilikimu.


Mencontohi dia..
Yang sentiasa senyum ketika melihatku, menampakkan lagi kemanisan wajahnya yang indah. Subhanallah, betapa andai dia tahu, dialah sahabatku yang cantik sekali. Tenang dipandang mata, mungkin dia tidak meyedari..dia amat bermakna dalam hatiku.


Mencontohi dia..
Yang sentiasa bersangka baik kepada semua sahabatku yang lain termasuklah diriku. Dia sentiasa mengingatkan diriku akan ALLAH, kasih sayangaNYA kepada diriku. Kata – katanya adalah nasihat, jarang sekali aku mendengarnya mengatakan hal yang keji, tidak baik. Dia berusaha bercakap benar setiap masa, berkata – kata dengan lembutnya, alahai meruntun hati yang tandus. Bertuahnya dikau ada disisiku.


Mencontohi dia..
Dalam segenap perkara.
Dia yang kusayang. Akhlaknya yang indah, peribadinya yang menarik, dialah sahabat yang kuimpikan. Dia tidak sempurna tapi bagiku dia cukup membahagiakan. Dia seperti bidadari syurga. Daku memiliki ramai sahabat seperti bidadari syurga. Bertuahnya diriku.


NUKILAN : KESUMA

0 comments: