Thursday, September 18, 2008

diari kesuma 2

Detik waktu terus berjalan.. Berhias gelap dan terang..
Suka dan duka.. Tangis dan tawa..
Tergores bagai lukisan..

Seribu mimpi berjuta sepi..
Hadir bagai teman sejati..
Di antara lelahnya jiwa..

Dalam resah dan air mata..
Ku persembahkan kepadaMU..
Yang terindah dalam hidupku..

Meski ku rapuh dalam langkah..
Kadang tak setia kepadaMU..
Namun cinta dalam jiwa hanyalah padaMU..

Maafkanlah bila hati tak sempurna mencintaiMU..
Dalam dada..ku harap hanya DIRIMU yang bertahta.


OPICK

Assalamu'alaikum wbt...diucapkan kepada individu muslim yang setia mengunjungi blog ini.



Ke hadapan ALLAH SWT yang dipuja - puji siang dan malam hari. Malam ke 18 ramadhan akhirnya tiba jua. Petang tadi, hambaMU berasa agak sedih,. terfikir bagaimana pandanganMU tentang diri ini. Menyedari diri yang penuh dosa, cacat dan cela...

Bila mendengar lagu ini yang dikirimkan oleh seorang teman baik, semakin terasa sayu di hati. Tentu payah bagi hambaMU untuk menandingi Asiyah, isteri Firaun yang beriman.. sukar mencontohi Rabiatul Adawiyah, sufi wanita yang ikhlas mencintaiMU.. apatah lagi sebaris dengan isteri Rasulullah S.A.W.

SAtu demi satu air mata menitis sambil memikirkan nasib diri di padang Mahsyar nanti. Betapa malunya hambaMU apabila bertemu denganMU dalam keadaan yang kurang baik. Sedangkan semasa hidup di dunia bibir ini begitu manis menuturkan kalimat cinta untukMU,..tapi rupa - rupanya kata - kata tidak dapat dibuktikan dengan amalan. YA ALLAH,. jauhkanlah diri ini dan para umat islam daripada menjadi golongan munafik.

Kepada sahabat - sahabiah sekalian, dunia akhir zaman ini memerlukan insan - insan yang kukuh imannya. Sepatutnya lebih teguh..dan sangat kuat. Tetapi... Dunia akhir zaman,..sangat dahsyat.

YA ALLAH, jika kami selalu lupa padaMU, tolong ampunkan kami. Peliharalah kami dari kemaksiatan yang menjauhkan diri ini daripadaMU, YA ALLAH..hambaMU berdoa semoga ENGKAU menamatkan kehidupan kami di dunia ini dalam keadaan baik.

Wahai muslimin dan muslimat sekalian, mari lah kita saling ingat - mengingati akan ALLAH..segala - gala tentang ALLAH, mari kita ingat DIA, semoga dengan ingatan ini,..ALLAH SUDI MENYEMAI cintaNYA dalam hati kita. Bila kah lagi masa untuk kita bertaubat?. Yakinkah kita akan beroleh umur yang panjang?,, Tahukah kita timbangan amal yang telah kita perbuat, cukup banyakkah sudah?..atau kita telah tertipu dengan muslihat musuh kita, nafsu dan syaitan.

Dunia hampir kiamat, sebelum terlambat, mari kita bangkit membela islam wahai generasi syahadatain.













0 comments: